Általános Szerződési Feltételek


Általános Szerződési Feltételek

Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető, a szerződés megkötését a rendelési adatok bizonyítják), ráutaló magatartással tett jognyilatkozattal jön létre, nem minősül írásbeli szerződésnek, és magyar nyelven íródik. A dokumentum nem utal magatartási kódexre. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamataival kapcsolatos kérdések esetén a megadott elérhetőségeken állunk rendelkezésére.

Jelen ÁSZF hatálya a Szolgáltató weboldalán (https://drknollwinery.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Az ÁSZF folyamatosan elérhető, letölthető és kinyomtatható a következő weboldalról: https://www.drknollwinery.hu/aszf.

Definíciók:

Felhasználó: Bármely természetes személy, jogi személy vagy szervezet, aki igénybe veszi a Szolgáltató szolgáltatásait és szerződést köt vele.

Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Vállalkozás: Olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

Szolgáltató: Olyan természetes, jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, amely információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújt és szerződést köt a Felhasználóval.

1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI:

Szolgáltató neve: Dr. Knoll Zsolt őstermelő
Székhelye (és panaszügyintézés helye): 1112 Budapest, Lépés utca 25
Telephely: 8228 Lovas, 311/3 hrsz
Elérhetősége, elektronikus levelezési címe: drknollwinery@gmail.com
Telefonszáma: +36-30-864-5739
Adószáma: 59933517-1-43
Bankszámlaszám: 10402166-86755389-70751003
Szerződés nyelve: Magyar
Tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: Webnode AG Badenerstrasse 47, 8004 Zurich Switzerland , info@webnode.com

2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:

2.1. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdések és értelmezések tekintetében a magyar jog az irányadó, különösen a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztók és a vállalkozások közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései. Speciális termékekre a vonatkozó ágazati jogszabályi rendelkezések az irányadók. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

2.2. Jelen ÁSZF 2024. február 21. napjától hatályos és visszavonásig érvényes. Az ÁSZF módosításait a Szolgáltató a weboldalán közzéteszi, valamint a regisztrált vagy korábbi vásárló Felhasználókat e-mailben értesíti. A módosítások nem visszamenőleges hatályúak, azaz nem érintik a korábban megkötött szerződéseket.

2.3. Szolgáltató fenntart minden jogot a weboldal, annak bármely részének és az azon megjelenő tartalmak terjesztéséhez. A weboldalon található tartalmak részben vagy egészben történő letöltése, tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül tilos (kivéve a jelen dokumentum és az adatkezelési tájékoztató esetében).

2.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget azokért a termékekért és szolgáltatásokért, amelyek a Szolgáltatóhoz nem köthető, és amelyeket nem a Szolgáltató üzemeltetett weboldalon kínálnak.

3. REGISZTRÁCIÓ / VÁSÁRLÁS

3.1. A szolgáltatás igénybevétele, megrendelése vagy előfizetése során megadott valótlan vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződést az arra jogosult fél bíróság előtt megtámadhatja. Az eredményes megtámadás következtében a szerződés a megkötésének időpontjától érvénytelenné válik, vagy ha az más szerződést leplez, a felek jogait és kötelezettségeit a leplezett szerződés alapján kell megítélni.

3.2. A Szolgáltatót nem terheli semmilyen felelősség a Felhasználó által tévesen vagy pontatlanul megadott adatokból eredő szállítási késedelemért, illetve egyéb problémákért, hibákért. A Szolgáltató azonban tájékoztatja a Felhasználókat, hogy a Felhasználóval történt egyeztetés és egyértelmű beazonosítás után a tévesen beírt adatokat korrigálhatja a rendelésben, hogy a számlázás és kiszállítás ne ütközzön akadályba.

3.3. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Felhasználó elfelejti a jelszavát, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik egy esetleges regisztráció esetében.

4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE ÉS ÁRAK

4.1. A megjelenített termékek a webáruházból online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak (azaz tartalmazzák a törvényben előírt áfát). Az árak azonban nem tartalmazzák a szállítással és fizetéssel kapcsolatos díjakat.

4.2. A webshopban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, és amennyiben lehetséges, képet is megjelenít róla.

4.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. A Szolgáltató az akciós árak meghatározásakor jogszerűen jár el, megfelelve a termékek eladási ára és egységára, valamint a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szabályainak.

4.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére olyan ár kerül a Webáruház felületére, amire vonatkozóan nincs meg a Szolgáltató szerződéskötési akarata, a Szolgáltató nem köteles a megrendelést azon az áron visszaigazolni, hanem jogosult az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja az általa megfelelőnek tartott áron történő visszaigazolást. A Felhasználónak joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot.

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amely jogokat és kötelezettségeket keletkeztetne.

5. RENDELÉS MENETE

5.1. A Felhasználó regisztráció után bejelentkezhet a webshopba, vagy regisztráció nélkül is elindíthatja a vásárlást.

5.2. A Felhasználó beállítja a megvásárolni kívánt termékek mennyiségét.

5.3. A Felhasználó a kiválasztott termékeket a kosárba helyezi. A kosár tartalma bármikor megtekinthető a "kosár" ikonra kattintva.

5.4. Ha a Felhasználó nem kíván további termékeket vásárolni, akkor ellenőrzi a megvásárolni kívánt termékek darabszámát. A "törlés - X" ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát, a "+,-" ikonokkal pedig véglegesítheti a mennyiségeket.

5.5. A Felhasználó megadja a szállítási címet, majd kiválasztja a szállítási és fizetési módot az alábbi lehetőségek közül:

5.5.1. Fizetési módok:

Személyes átvétel:

Nincs lehetőség személyes átvételre.

Fizetés utánvétellel:

Nincs lehetőség utánvétes fizetésre.

Fizetés PayPal-lal:

A PayPal-lal történő vásárlás menete:

  • A tranzakció részletei az oldal bal oldalán jelennek meg, a jobb oldalon választhat a következők közül:
    • a) Ha rendelkezik PayPal regisztrációval, az azonosító és jelszó megadása után kiválaszthat egy regisztrált kártyát a fizetéshez, majd kattint a "Pay Now" gombra. A fizetés megtörténik, és visszakerül az áruház oldalára.
    • b) Ha nincs PayPal regisztrációja, egy űrlap kitöltése után vendégként is fizethet. Az űrlap a következő adatokat kéri: ország, kártyaszám, lejárati idő, CSC kód, név, cím, város, megye, irányítószám, telefonszám, e-mail cím. Az űrlap kitöltése és az adatok ellenőrzése után a "Review and Continue" gombra kattintva hagyhatja jóvá a tranzakciót, és e-mailes visszaigazolást kap a sikeres fizetésről.

Fizetés előre utalással:

  • A megrendelésedet visszaigazoló e-mailben megtalálható a bankszámlaszámunk és a megrendelésszám, amelyet kérlek tüntess fel az átutalás megjegyzés / közlemény rovatában. Csomagodat csak az átutalt összeg bankszámlánkon történő jóváírását követően küldjük el a futárszolgálattal. (Kedvezményezett neve: Dr.Knoll Zsolt. , Bank neve: K&H Bank Bank, Bankszámlaszám: 10402166-86755389-70751003 )

5.5.2. Szállítási költségek:

  • Futárszolgálattal a Leonardo Kft. által:
    • 1-7 munkanapos szállítással.
    • A Leonardo Kft. biztosítja a szakszerű és biztonságos szállítást.
    • A házhoz szállítás díja 3850 Ft.
    • A csomag a feladást követő munkanapon érkezik meg, erről a futárszolgálat értesítést küld.
  • Magyar Posta Logisztika (MPL): 
    • 10-14 munkanapos szállítással.
    • Az MPL végzi a kiszállítást a megadott címre.
    • A házhoz szállítás díja:  MLP felé 990 Ft, melyhez 4000 Ft szervezési és csomagolási díjat számítunk fel.
    • A csomag a feladást követő munkanapon érkezik meg, erről a futárszolgálat értesítést küld.

5.6. A végösszeg a megrendelés összesítésében és a visszaigazoló e-mailben szereplő minden költséget tartalmaz. A Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a alapján köteles késedelem nélkül meggyőződni arról, hogy a megrendelt termékek minősége és mennyisége megfelelő-e. A termékek kiszállítása munkanapokon 8-17 óra között történik.

5.7. Az adatok megadását követően a Felhasználó a "megrendelés befejezése" gombra kattintva küldheti el megrendelését. Előtte még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a rendeléshez kapcsolódóan, vagy e-mailben jelezheti külön kívánságait.

5.8. A megrendelés elküldésével a Felhasználó tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 15.§-a és egyéb vonatkozó rendelkezések szerint fizetési kötelezettsége keletkezik.

5.9. Adatbeviteli hibák javítása:

A megrendelés lezárása előtt a Felhasználó bármikor visszaléphet az előző fázisokba, és javíthatja a bevitt adatokat. A kosár tartalma is megtekinthető és módosítható. A rendelni kívánt mennyiséget a kosár mennyiség mezőjében módosíthatja, majd a "frissítés/kosár frissítése" gombra kattintva rögzítheti a változtatásokat. Az "X" ikonra kattintva törölheti a termékeket a kosárból. A rendelés elküldése után is kérhető az esetleges hibák javítása telefonon vagy e-mailben.

5.10. A Felhasználó e-mailes visszaigazolást kap a megrendelés elküldését követően. Ha a visszaigazolás 48 órán belül nem érkezik meg a Felhasználóhoz, akkor mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató nem felel a visszaigazolás elmaradásáért, ha az a Felhasználó hibás e-mail címének megadása vagy a postafiók telítettsége miatt történt.

5.11. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a visszaigazolás automatikus és nem keletkeztet szerződést. A szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltató egy újabb e-mailben értesíti a megrendelés részleteiről és a várható teljesítésről.

6. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉSE

6.1. A megrendeléseket munkaidőben dolgozzuk fel. Lehetőség van a megrendeléseket munkaidő lejárta után is leadni, azonban ezek a következő munkanapon kerülnek feldolgozásra. A Szolgáltató minden esetben elektronikus úton értesíti a Felhasználót a megrendelés teljesítésének várható idejéről.

6.2. Az általános teljesítési határidő a szerződés létrejöttétől számított 1-8 munkanapon belül történik.

6.3. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató kötelezettsége a termék tulajdonjogának átruházása, míg a Felhasználó köteles a vételár megfizetésére és a termék átvételére.

6.4. Abban az esetben, ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, továbbá az eladó vállalja a termék vevőhöz történő eljuttatását, a termékkel kapcsolatos kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy a terméket birtokba veszi. Amennyiben a fuvarozót a vevő bízta meg, a kárveszély átszáll a vevőre a fuvarozónak történő átadáskor, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.

6.5. Ha a Szolgáltató késedelembe esik, a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Amennyiben a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Felhasználó jogosult elállni a szerződéstől.

6.6. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül is jogosult elállni a szerződéstől, ha

a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy

b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás rendeltetése alapján meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

6.7. Amennyiben a Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem tudja teljesíteni, mert a megjelölt termék nem áll rendelkezésre, köteles erről haladéktalanul tájékoztatni a Felhasználót, valamint a Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni. Ezen felül a Szolgáltató köteles biztosítani, hogy a Felhasználó érvényesíthesse a jogszabályban biztosított egyéb jogait hibás teljesítés esetén.

6.8. A Szolgáltató felhívja a Felhasználó figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt terméket (fizetési módtól függetlenül), szerződésszegést követ el, és a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik.

Ez azt jelenti, hogy a Szolgáltató, a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján — amennyiben a Felhasználó nem jelzi elállási szándékát (és nem nyilatkozik, hogy át kívánja-e venni a megrendelt terméket) — jogosult a termékhez kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (oda-vissza) is a Felhasználóra terhelni.

A Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy a szerződésszegésből származó jogi igények érvényesítése érdekében követeléskezelőt és/vagy ügyvédet vehet igénybe, így a kapcsolódó egyéb (jogi) költségek — például a fizetési meghagyásos eljárás díjai — is a Felhasználót terhelik.

7. ELÁLLÁS JOGA

7.1. A Fogyasztót az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve, valamint a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján indokolás nélküli elállási jog illeti meg.

A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát a következők szerint gyakorolhatja:

  • Termék adásvételére irányuló szerződés esetén:
    • aa) a termék átvételét követő 14 napon belül;
    • ab) több tétel vagy darab esetén az utolsó tétel vagy darab átvételét követő 14 napon belül;
    • ac) rendszeres szolgáltatás esetén az első szolgáltatás átvételét követő 14 napon belül.

Ha a Szolgáltató nem teljesíti a tájékoztatási kötelezettségét, az elállási határidő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a tájékoztatás a 14 napos alapidőn belül teljesül, akkor az elállásra nyitva álló határidő a tájékoztatástól számított 14 nap.

7.2. Az elállási jogot a Fogyasztó egyértelmű nyilatkozattal vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében található nyilatkozat-minta használatával gyakorolhatja.

7.3. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló 14 napos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a Fogyasztó, vagy általa megjelölt harmadik személy a terméket átvette.

7.4. A szerződés megkötése és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolható az elállási jog.

7.5. A termék visszaküldésének közvetlen költségeit a Fogyasztónak kell viselnie, kivéve, ha a vállalkozás vállalta ezeknek a költségeknek a viselését.

7.6. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszaküldésének közvetlen költségén kívül más költség nem terheli.

7.7. Az elállási jog nem illeti meg a Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak.

7.8. Az elállási jog alóli kivételek:

  • a) teljesített szolgáltatások esetén, ha a teljesítés megkezdődött a Fogyasztó előzetes beleegyezésével és tudomásulvételével, hogy elveszíti elállási jogát;
  • b) ingadozó árú áru vagy szolgáltatás esetében, amelynek áringadozásai a vállalkozás által nem befolyásolhatóak;
  • c) nem előre gyártott, a Fogyasztó utasítása vagy kérésére előállított áru esetén;
  • d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru esetén;
  • e) zárt csomagolású egészségvédelmi vagy higiéniai okokból bontás után nem visszaküldhető áru esetén;
  • f) olyan áru esetében, amely elválaszthatatlanul vegyül más áruval;
  • g) alkoholtartalmú ital esetében, amelynek árát a felek már megállapították, de teljesítése csak 30 nap elteltével lehetséges, és árának ingadozása nem befolyásolható;
  • h) sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok esetében, ha a Fogyasztó kifejezett kérésére kerül sor;
  • i) lezárt csomagolású hang-, képfelvétel, vagy szoftver esetében, ha azt felbontották;
  • j) hírlap, folyóirat, időszaki lap esetében, kivéve az előfizetését;
  • k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  • l) meghatározott teljesítési időpontot tartalmazó szolgáltatások esetében (pl. szállás, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés, szabadidős tevékenységek);
  • m) digitális tartalom esetén, ha a teljesítést a Fogyasztó előzetes beleegyezésével kezdték meg.

7.9. A Szolgáltató a teljes összeget a tudomásszerzéstől számított legfeljebb 14 napon belül visszatéríti, ideértve a teljesítés során felmerült költségeket is. A visszatérítést a Szolgáltató visszatarthatja az áru visszaérkezéséig, vagy amíg a Fogyasztó nem bizonyítja annak visszaküldését.

7.10. A visszatérítés az eredeti fizetési móddal történik, kivéve, ha a Fogyasztó más módot nem kér, ami többletköltséggel nem jár.

7.11. A Fogyasztónak a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb 14 napon belül kell visszaküldenie.

7.12. Írásbeli elállás esetén elég az elállási szándékot 14 napon belül jelezni.

7.13. A határidő betartottnak minősül, ha a termék visszaküldését a 14 napos időszak alatt megkezdi.

7.14. A visszaküldés közvetlen költségei a Fogyasztót terhelik.

7.15. A Szolgáltató nem köteles megtéríteni azon többletköltségeket, amelyek a legolcsóbb szállítási mód helyett választott drágább módból adódnak.

7.16. A visszatérítés mindaddig visszatartható, amíg a termék visszaérkezik, vagy a Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltat annak visszaküldéséről.

7.17. A Fogyasztó a Szolgáltató elérhetőségein jelezheti elállási szándékát írásban (pl. a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy személyesen.

7.18. A Fogyasztót terheli az áru visszaküldésének költsége.

7.19. A termék tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért a Fogyasztó felel.

7.20. Az elállási jog részleteiről szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

7.21. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvéről további információ itt érhető el.

7.22. A Fogyasztó bármilyen további kérdéssel megkeresheti a Szolgáltatót a jelen ÁSZF-ban megadott elérhetőségeken.

7.23. Az elállási jog kizárólag a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg, vállalkozásokra nem vonatkozik.

7.24. Ha a Szolgáltató szolgáltatást is nyújt az értékesítés mellett, és a Fogyasztó eláll a szerződéstől a teljesítés megkezdése után, köteles a teljesített szolgáltatások díját arányosan megtéríteni.

7.25. Az elállási jog gyakorlásának menete:

  • 7.25.1. A Fogyasztó köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
  • 7.25.2. Az elállási jog határidőben gyakorolt, ha a termék átvételétől számított 14 napon belül küldik el az elállási nyilatkozatot.
  • 7.25.3. Az elállás esetén a fogyasztó köteles késedelem nélkül, de legkésőbb a közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni a terméket. A határidő betartottnak minősül, ha a termék az idő letelte előtt elküldésre kerül.
  • 7.25.4. A Szolgáltató nem téríti meg a többletköltséget, amely a legolcsóbb szállítási mód helyett választott drágább szállításból adódik.
  • 7.25.5. Több termék adásvételénél, amennyiben azokra eltérő szállítási idő vonatkozik, az utolsó termék átvételétől számított 14 nap áll rendelkezésre az elállási jog gyakorlására.

8. SZAVATOSSÁG

Hibás teljesítés

A szolgáltató hibásan teljesít, ha a teljesítés időpontjában a termék nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban meghatározott minőségi követelményeknek. A szolgáltató nem teljesít hibásan, ha a hiba a szerződéskötéskor a fogyasztó által ismert volt, vagy ismernie kellett volna.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely a kellékszavatosságra és jótállásra vonatkozó rendelkezésektől a fogyasztó hátrányára tér el.

Vállalkozói minőség: olyan személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

Kellékszavatosság

8.1. Mikor élhet a Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

A Felhasználó a hibás teljesítés esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

8.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha ez aránytalan többletköltséggel jár a vállalkozás számára. Ha kijavítást vagy kicserélést nem kér, vagy nem kérhet, igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől való elállást. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, de az áttérés költségét a Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A fogyasztó akkor is jogosult az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy a szerződést megszüntetni, ha:

a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy részben nem végezte el a leszerelést és újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy ésszerű határidőn belül nem tette meg.

A fogyasztó hibás teljesítés miatti szerződés megszüntetésekor a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A fogyasztó a vételár fennmaradó részét visszatarthatja, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a szavatossági kötelezettségeinek.

A kijavítás vagy kicserélés határidejét attól számítjuk, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

A fogyasztó köteles biztosítani a termék rendelkezésre bocsátását a kijavítás vagy kicserélés érdekében.

A cseretermék visszavételét a vállalkozás saját költségén köteles biztosítani. Az ellenszolgáltatás arányos csökkentése az összeg különbözetével, a szerződésszerű és ténylegesen kapott áru értéke alapján történik.

A fogyasztó az árleszállítást, a szerződés megszüntetését a vállalkozásnak címzett nyilatkozattal érheti el.

Hibás teljesítés esetén csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg a szerződést a fogyasztó.

A fogyasztó a szerződés megszüntetése után köteles a terméket visszaküldeni a vállalkozás részére, a vállalkozás pedig köteles haladéktalanul visszatéríteni a megfizetett vételárat.

8.3. Milyen határidőben érvényesítheti a Felhasználó a kellékszavatossági igényét?

A Felhasználó köteles a felfedezett hibát haladéktalanul jelezni, de legkésőbb két hónapon belül. A szerződés teljesítésétől számított két év (vállalkozások esetében egy év) elévülési határidőn túl a kellékszavatossági jog már nem érvényesíthető.

Digitális elemeket tartalmazó áruk esetében, ha a szerződés folyamatos szolgáltatást ír elő, a hibáért a vállalkozás két éven belül, vagy két évet meghaladó folyamatos szolgáltatás esetén a szolgáltatás teljes időtartama alatt felel.

8.4. Kivel szemben érvényesítheti a Felhasználó a kellékszavatossági igényét?

A Felhasználó a kellékszavatossági igényét a Szolgáltatóval, azaz a Dr.Knoll Winery-vel szemben érvényesítheti.

8.5. Milyen egyéb feltételei vannak a kellékszavatossági jogok érvényesítésének (amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül)?

Az első éven belül a hiba közlésén kívül nincs más feltétel, ha a Felhasználó igazolja, hogy a terméket a vállalkozás biztosította. Egy év eltelte után a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítéskor fennállt.

Termékszavatosság

8.6. Mikor élhet a Fogyasztó a termékszavatossági jogával, és milyen jogok illetik meg a Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?

Egy ingó dolog hibája esetén a Fogyasztó választhat a kellékszavatossági jogok vagy a termékszavatossági igény érvényesítése között. Termékszavatossági igényként a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

8.7. Kivel szemben érvényesítheti a termékszavatossági igényét?

A Fogyasztó a termékszavatossági igényét a gyártóval vagy forgalmazóval szemben érvényesítheti.

8.8. Mikor minősül hibásnak a termék?

A termék hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor érvényes minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által meghatározott tulajdonságokkal.

8.9. Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó a termékszavatossági igényét?

A Fogyasztó a termékszavatossági igényt a termék forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti.

8.10. Milyen bizonyítási szabályok érvényesülnek termékszavatossági igény érvényesítése esetén?

A termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a hibás terméket a gyártó hozta forgalomba.

8.11. Mikor mentesül a gyártó a termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítani tudja, hogy a terméket nem üzleti céllal gyártotta vagy forgalmazta, a hiba a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy a hiba jogszabályi előírásból ered.

Felhívjuk figyelmét, hogy a fogyasztó ugyanazon hiba miatt vállalkozással szemben kellékszavatossági, és gyártóval szemben termékszavatossági igényt is érvényesíthet.

8.12. Vélelem a hiba fennállásáról

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén egy éven belül tételezhető fel, hogy a hiba már a teljesítéskor fennállt, kivéve, ha a körülmények vagy a hiba jellege ezt kizárja. A Dr.Knoll Winery mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítani tudja, hogy a hiba a kárveszély átszállása után keletkezett a termék hibás vagy gondatlan kezelése, túlzott igénybevétele vagy nem rendeltetésszerű használata miatt.

9. Szavatossági és Jótállási Igények Kezelése (Fogyasztóknak)

9.1. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződésekben a szavatossági és jótállási igények kezelése a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján történik, amelyek rendelkezései a fogyasztó hátrányára nem módosíthatók.

9.2. A fogyasztónak kötelessége bizonyítani a szerződés megkötését, például számlával vagy nyugtával.

9.3. A szavatossági kötelezettség teljesítéséhez szükséges költségek a Szolgáltatót terhelik a Ptk. 6:166. §-a szerint.

9.4. A Szolgáltató köteles jegyzőkönyvet készíteni a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényekről.

9.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

9.6. Ha a Szolgáltató nem tud azonnal nyilatkozni a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségéről annak bejelentésekor, akkor álláspontjáról – az igény esetleges elutasításának indoklásával és a békéltető testülethez fordulási lehetőséggel együtt – öt munkanapon belül köteles írásban értesíteni a fogyasztót.

9.7. A jegyzőkönyvet a Szolgáltató három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

9.8. A Szolgáltatónak célja, hogy a hibás termékek kijavítását vagy kicserélését legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha ez az időtartam meghaladja a 15 napot, a Szolgáltató köteles a fogyasztót tájékoztatni a javítás vagy csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton, vagy más, a fogyasztó által megjelölt módon történik.

10. Vegyes Rendelkezések

10.1. A Szolgáltató jogosult közreműködőt igénybe venni szolgáltatásainak teljesítéséhez. Az ilyen közreműködők jogellenes cselekményeiért teljes felelősséggel tartozik, mintha azokat saját maga követte volna el.

10.2. Ha jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelennek, jogszerűtlennek vagy érvényesíthetetlennek bizonyul, az nem érinti a többi rész érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét.

10.3. Ha a Szolgáltató nem gyakorolja az ÁSZF által megillető jogait, az nem jelenti az adott jogról való lemondást. Bármely jogról való lemondás csak írásban és kifejezetten történthet. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik az ÁSZF valamely lényegi feltételének vagy kikötésének betartásához, nem zárja ki, hogy a későbbiekben ragaszkodjon annak betartásához.

10.4. A Szolgáltató és a Felhasználó minden tőlük telhetőt megtesznek a vitás ügyek békés rendezése érdekében.

10.5. A felek megállapodnak abban, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, és annak karbantartása is itt történik. Annak ellenére, hogy a weboldal más országokból is elérhető, a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a Szolgáltatóval fennálló jogviszonyban a magyar jog az irányadó. Ha a Felhasználó fogyasztó, akkor a Ptk. alapján a Fogyasztó lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes a fogyasztóval szembeni vitás ügyekben.

10.6. A Szolgáltató a webshopban elérhető termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatban.

10.7. A Szolgáltató az általa elfogadott fizetési módok tekintetében sem alkalmaz eltérő feltételeket a fogyasztónak a fizetési számlát vezető szolgáltató, vagy a kibocsátó intézmény letelepedési helye, illetve a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz kibocsátási helye alapján.

10.8. A Szolgáltató eleget tesz az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/302 rendeletének, amely tiltja a fogyasztók lakóhelye, állampolgársága vagy letelepedési helye alapján történő diszkriminatív viselkedést és területi alapú tartalomkorlátozást.

11. Panaszkezelés Rendje (Fogyasztóknak)

11.1. Célunk, hogy minden megrendelést magas színvonalon, a megrendelők teljes megelégedésére teljesítsünk. Amennyiben a Felhasználónak panasza van a szerződéssel vagy a teljesítéssel kapcsolatban, panaszát telefonon, e-mailben vagy levélben is közölheti velünk.

11.2. A szóbeli panaszokat azonnal kivizsgáljuk és szükség esetén orvosoljuk. Ha a vásárló nem elégedett a panasz kezelésével, vagy az azonnali kivizsgálás nem lehetséges, jegyzőkönyvet készítünk a panaszról és álláspontunkról, amelyet a vásárlónak átadunk.

11.3. Az írásbeli panaszokat 30 napon belül érdemben, írásban válaszoljuk meg, és intézkedünk a panasz kezeléséről. Az elutasító választ indokoljuk. A panaszról készült jegyzőkönyvet és az írásbeli választ 3 évig megőrizzük, és kérésre bemutatjuk az ellenőrző hatóságoknak.

11.4. Tájékoztatjuk, hogy ha panaszát elutasítjuk, hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti az alábbiak szerint (általános alávetési nyilatkozatot nem tettünk):

11.5. A fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A fogyasztóvédelmi hatóság részletes elérhetősége: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok

11.6. A fogyasztók panasszal fordulhatnak a békéltető testületekhez is, amelyek itt érhetők el:

  • Budapesti Békéltető Testület
    • Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
    • Telefonszám: (1) 488-2131
    • E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
    • Honlap: https://bekeltet.bkik.hu/
  • Baranya Vármegyei Békéltető Testület
    • Cím: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
    • Telefonszám: (72) 507-154; (20) 283-3422
    • E-mail: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu
    • Honlap: www.baranyabekeltetes.hu
  • Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
    • Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
    • Telefonszám: (46) 501-091
    • E-mail: bekeltetes@bokik.hu
    • Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
  • Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
    • Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
    • Telefonszám: (62) 554-250 /118 mellék
    • E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
    • Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu
  • Fejér Vármegyei Békéltető Testület
    • Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
    • Telefonszám: (22) 510-310
    • E-mail: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu
    • Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
  • Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
    • Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
    • Telefonszám: (96) 520-217
    • E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
    • Honlap: https://gymsmkik.hu/bekelteto
  • Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
    • Cím: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
    • Telefonszám: (52) 500-710; (52) 500-745
    • E-mail: bekelteto@hbkik.hu
    • Honlap: https://www.hbmbekeltetes.hu
  • Pest Vármegyei Békéltető Testület
    • Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
    • Telefonszám: +36 1 792 7881
    • E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
    • Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu; www.panaszrendezes.hu

11.7. A békéltető testületek feladata a fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése. A cél, hogy egyezség jöjjön létre a felek között, ennek sikertelensége esetén pedig döntést hoznak a fogyasztói jogok érvényesítésének érdekében.

11.8. Az online adásvétellel vagy szolgáltatási szerződésekkel kapcsolatos határon átnyúló fogyasztói jogviták esetén bármely vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület eljárhat.

11.9. A fogyasztó igénybe veheti az Európai Unió online vitarendezési platformját is, amely egyszerű regisztráció után használható. Az online platform elérhetősége: https://ec.europa.eu/odr

11.10. A vállalkozás együttműködési kötelezettséggel rendelkezik a békéltető testületi eljárásban, és köteles a Fgytv-ben meghatározott határidőn belül válasziratot küldeni. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezségi létrehozására feljogosított képviselője köteles részt venni.

11.11. Ha a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás sikertelen, bírósághoz fordulhat a jogvita rendezése érdekében. A keresetlevélben az alábbiakat kell feltüntetni:

  • Az eljáró bíróságot;
  • A felek és képviselőik nevét, lakóhelyét és perbeli állásait;
  • Az érvényesíteni kívánt jogot, az alapjául szolgáló tények és bizonyítékok előadásával;
  • Azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
  • A bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.

A keresetlevélhez csatolni kell az okiratot, vagy annak másolatát, amelyre bizonyítékként hivatkozik.

12. Szerzői Jogok

12.1. A https://drknollwinery.hu weboldal szerzői jogi védelem alatt áll, ezért tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újbóli nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató előzetes írásos engedélye nélkül. Ez alól kivételt képeznek a jogi dokumentumok, amelyeket a Felhasználó korlátozás nélkül letölthet és bármilyen formában tárolhat.

12.2. A https://drknollwinery.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni csak írásos hozzájárulás esetén és az adott weboldalra való megfelelő hivatkozással lehet.

12.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát a weboldala összes elemére, a domain nevekre, azokkal képzett másodlagos domain nevekre, valamint az internetes reklámfelületekre.

12.4. Tilos a https://drknollwinery.hu weboldal tartalmának vagy egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése, valamint a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése. Tilos továbbá bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal vagy annak bármely része módosítható vagy indexelhető.

12.5. A https://drknollwinery.hu név szerzői jogi védelmet élvez, ennek felhasználása – a hivatkozás kivételével – kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.

12.6. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy engedély nélküli felhasználás esetén a Szolgáltatót kötbér illeti meg, amelynek összege képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Szerzői jogsértés esetén a Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, amelynek költségeit a jogsértő felhasználóra hárítja.

13. Adatvédelem

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://www.drknollwinery.hu/adatvedelem

Budapest, 2024. július 26.

Elállási nyilatkozat minta

(Csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:

Dr. Knoll Zsolt őstermelő

1112 Budapest, Lépés utca 25.

Email: drknollwinery@gmail.com

Telefonszám: +36 30 864 5739

Alulírott kijelenti, hogy eláll az alábbi áruk adásvételétől:

Megrendelés időpontja / átvétel időpontja:

Fogyasztó(k) neve:

Fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag írásban történő értesítés esetén):

Dátum: